woensdag 22 februari 2012

Vandaag heb ik de bakens maar eens verzet en ben naar Landgoed De Duinen geweest ten oosten van Eelde-Paterswolde. Niet dat dat nu direct aan de foto's is af te zien... maar dat komt misschien nog!

Bij Landgoed De Duinen is vorig jaar een vlindertuintje aangelegd. Daar heb ik even rondgekeken en ik ga daar zeker naar terug als de eerste vlinders te voorschijn komen.

Op een dikke kei zag ik dit hele kleine polletje. De kapsels zitten verborgen tussen de blaadjes met hun lange glasharen. Ik denk dat dit een van de soorten muisjesmos is.

Als ik het niet had geweten was me dit nooit opgevallen. Zo zie je maar weer. Dit mos heb ik al vaker bekeken, maar nog nooit echt 'gezien'.

Helemaal blij ben ik met de bovenste twee foto's. Ze zijn goed genoeg om uit te printen. De bovenste gaat aan de muur!
En dit mosje is waarschijnlijk het gewoon purpersteeltje (Ceratodon purpureus).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten