zaterdag 18 februari 2012

Gisteren zag ik ineens dit mos. Het roodbruin stak mooi af tegen het groen. En hier zie je meteen ook het onhandige van mossen... De kapsels staan dicht bij elkaar en vaak schots en scheef. Alsof ze met z'n allen op een feestje zijn dat al een tijdje aan de gang is! Het doet me ook denken aan The Wall van Pink Floyd, met die wandelende hamers.

Even verderop vond ik nog een polletje. Daar ga ik nog een keer proberen om betere foto's te maken. Sommige hadden nog een huikje. Al zie je dat hier niet meer.

En de voorkant ziet er ook mooi uit. Misschien nog mooier als het open gaat.

Zo uit de losse pols lijkt dit groot rimpelmos (Atrichum undulatum). Dan moet ik nog wel even goed naar het blad kijken. Op de foto's kan ik niet zien welk kapsel waar uit groeit... er staat ook ander mos tussen. Een reden om even terug te gaan. De vraag is nu of ik dat vanmiddag nog ga doen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten