dinsdag 28 februari 2012

Ook vandaag was het grijs en een beetje miezerig. Maar O.... wat was het mooi bij Friese Veen. Ik zag trouwens een ander bordje staan bij het pad. Natuurmonumenten noemt dit kennelijk nog Vennebroek. Nou ja, doet er ook niet toe... Soms denk ik: 'ik ga even een uurtje naar buiten'... en dan kan ik gewoon niet meer ophouden met fotograferen!

Halverwege de route heb ik drie foto's gemaakt voor een panorama. Uit de losse hand, want het statief stond thuis... en ik dacht: ach het zal wel niks worden. Dat viel me reuze mee (even op de foto klikken voor een groter formaat)! Als het morgen nog zo'n dag is, wil ik het toch een keer met statief proberen. Dan moet ik nog wel even uitzoeken hoe ik de belichting vast zet. Het mooiste is dan om helemaal rond te fotograferen. Dat heb ik nog nooit gedaan.

Het bankje is een bijzonder bankje. Je kunt twee kanten op kijken.

Het klauwtjesmos heb ik teruggevonden. Het ging er echter om of dit nu gesnaveld klauwtjesmos was. Maar alles wat ik zag waren kapsels waar het deksel al af was. Het verschil tussen dikkopmos en dit is me nu wel duidelijk. Dikkopmos heet niet voor niets zo. Dit spul is veel teerder.

En nog een kiekje van voren. Er was niet veel licht en zonder statief moest ik me behelpen. Vandaar de beperkte scherptediepte.

Dat je op zo'n grauwe dag zo kunt genieten. Geweldig is dat. Denk nooit dat het niet de moeite waard is om naar buiten te gaan. Elk weertype heeft zijn bekoring. Laat ik zeggen: bijna elk weertype...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten