maandag 27 februari 2012

Nog een paar plaatjes van Friese Veen. Nu het zo mooi is gesnoeid zal het verse groen straks extra mooi te zien zijn. Ik hoop daar een mooie serie van te maken.

Friese Veen loop ik altijd binnen via Vennebroek. Meestal volg ik het pad met de klok mee, langs de vogelhut. Halverwege neem ik een afsnijdertje waarvan het ene eind ligt bij het bankje in de linker bovenhoek. Eenmaal overgestoken loop ik terug. De foto's zijn op dat stukje van de route gemaakt.

Wat mij nu vooral opviel waren de knaloranje littekens op de stammen. En nu zie ik ineens ook de nette bosjes snoeisel. Dat me dat nu pas opvalt, vind ik dan wel weer bijzonder... Wat kun je soms om dingen heenkijken! Het zijn nog enorme bossen ook...

Als het morgenvroeg niet miezert ga ik weer op pad. Even zoeken naar het klauwtjesmos en kijken hoe het licht valt op dit stukje. Als het meezit is het nevelig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten