vrijdag 3 februari 2012

Het sneeuwt! Voor het eerst heb ik geprobeerd om sneeuwvlokken te fotograferen. Het is lastig om ze scherp te krijgen. Maar het eerste resultaat smaakt naar meer!

Camera op statief en lange sluitertijd, uit de hand met 1/250 en daardoor noodgedwongen een groot diafragma (iso800 en f3,5) en tot slot met de ringflitser (iso100 en f16 - 22) en zo meer dof... ik heb alles geprobeerd. Met flits kan de iso omlaag, dat scheelt in de ruis.

Dit vlokje hangt in een draadje rag. Ik vind het wel eens te gek worden met al dat spinrag... maar heb er meestal veel plezier van.

Deze was het mooist. Alleen... er bleven maar vlokken vallen en zo viel er een ander bovenop voordat ik de belichting goed had uitgevogeld.

En nog even eentje van boven. De foto's zijn gemaakt op mijn balkon van vlokjes die toevallig rechtop stonden. De buren zullen wel gedacht hebben...

Ik vond zojuist een geweldige website over sneeuwvlokken. Er staan beeldschone plaatjes op en ook filmpjes. Alles wat je ooit wilde weten over sneeuwvlokken. Als het me toch zou lukken om foto's te maken met m'n lichtmicroscoop... Als alles maar voldoende koud blijft, dan moet dat kunnen want hij doet het nog en ik heb alles in huis.... en zelfs een foto maken van een preparaatje van mos is me gisteren gelukt. Leuk, leuk, leuk!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten