maandag 20 februari 2012

Gisteravond was ik in de Oosterpoort voor een vioolconcert van een dochter van een vrienden. Ze speelden 'variaties aan het IJ' en het was zo prachtig! Op de weg naar huis hagelde het stevig en dat, met de beloofde zon voor vandaag, maakte dat ik wist dat het een mooie ochtend zou worden.

Het was magisch! En de zon heeft al veel kracht, want het dooide ook snel weg. Het plaatje is van een verdwaalde hagelkorrel. Rijp groeit niet in een bolletje al ziet het er wel zo uit. Een klontje rijp, maar dan hoog in de lucht gevormd.... Nu voel ik alweer de kriebel opkomen om dit op internet op te gaan zoeken... maar dan doen we niet! Eerst aan het werk.

Wat een heerlijk begin van de dag!

Bij nader inzien is dit geen gewone hagelkorrel. Het heeft er al een hele nacht gelegen en waarschijnlijk is er rijp gegroeid op dat wat er al lag... Inmiddels heb ik gezien dat er naast hagel ook gesproken wordt over korrelsneeuw. Had ik nog nooit van gehoord! En de spellingcontrole ook niet, want die zet er een rood krinkeltje onder. Het is natuurlijk zaak om een verse hagelkorrel te fotograferen.... Maar goed, deze is ook mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten