donderdag 23 februari 2012

Mijn fantasie gaat vaak aan de haal met bepaalde beelden. Dat is iets kinderlijks, vind ik zelf. Maar ach, ik heb er ook wel veel plezier om. Zo is dit een foto van een half verdroogd blad zou je zeggen.... Maar alles wat ik zie is een verwilderde figuur die uit beeld probeert te rennen en enigzins haar evenwicht verliest. Ze wordt achternagezeten door de vage figuur op de achtergrond. Ik kan het geluid er zelfs bij horen.

Hebben ze plezier samen of is het menens... je weet het niet! Van dat soort fantasieën dus.

Op de landgoederen hier in de buurt staan de beuk en de eik vaak zij aan zij. En soms zie je ook hoe twee bomen elkaar omstrengelen. Dit vond ik wel heel bijzonder! Een kleine romance. Getroffen vlak voor of na een voorzichtige zoen... Een beetje lippenbalsem zou hier ook geen kwaad kunnen.

Tot slot nog een druppeltje. Dit mos heb ik al vaker gefotografeerd, juist omdat er dan druppels inhangen. Nu heb ik 'ontdekt' dat dit waarschijnlijk het gewoon purpersteeltje is (Ceratodon purpureus). Een zeer fotogeniek mosje met z'n rode en gele steeltjes. Iemand vergeleek het met vlammetjes. Inderdaad, daar lijkt het wel wat op. Vlammetjes met water. Mooie combinatie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten