zaterdag 31 maart 2012

Kikkerdril

Vandaag was de Hortus in Haren weer open. Vanmiddag ben ik er meteen heengereden, want ik wilde met behulp van een (nieuw aangeschaft) polarisatiefilter dril en kikkers fotograferen. Kikkerdril was er, een enorme kluit. De kikkers waren me te snel af. Maar wat een verbetering met zo'n filter! Je schroeft hem voor op je lens en kunt dan door te draaien een groot deel van de reflecties kwijtraken. Het is niet moeilijk. Je ziet precies wat er gebeurt. Ben benieuwd wat dit doet bij het fotograferen van druppels! Op dagen met veel zon ga ik dat zeker proberen.

Een uitsnede van de foto hierboven.

En nu wil ik weer naar het vennetje met de slingers paddendril. Misschien dat ik dat morgen doe. Inmiddels zijn we alweer een dikke week verder. Ben benieuwd hoe het er nu bij ligt!

Ik wilde in de Hortus ook naar mos zoeken. Op steen groeien veel soorten, dus toog ik naar de rotstuin. Nu nog even een ochtend met veel dauw. Dan zijn mossen toch op hun mooist!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten