donderdag 8 maart 2012

Waterparels

Wilde kamperfoelie (Lonicera periclymenum) is zo'n beetje het eerste groene blaadje waar ik op duik als de lente nadert. Vorig jaar prijkten ze vol van mistdruppels op 20 maart. Vandaag vond ik ze met dauw- en regendruppels.

Het doet me denken aan dat spelletje waarbij je een pingpongbal moet opvangen in een kokertje.

En wat ook heerlijk was vanochtend... de zon scheen! Af en toe heb je dat even nodig.

O, o, laat hem niet vallen!

Het lijkt wel een echte parel.

Terwijl ik zocht in het archief naar kamperfoeliefoto's van vorig jaar, zag ik ook wat er de komende weken aankomt. Dit jaar wil heel graag nogmaals een berkenbladrolkever zien die een rol aan het maken is... vorig jaar ging het mis met fotograferen en ik kreeg geen tweede kans... En eitjes van de stinkwants wil ik ook graag vinden. Uitsluipende libellen staan ook op mijn verlanglijstje. En slapende vlinders nog nat van de dauw.... En zo kan ik nog een hele lijst maken... Misschien geen gek idee. Eens kijken hoe ver ik kom!

1 opmerking:

  1. Prachtig Anita!
    Zo te lezen heb je nog een pracht van een verlanglijst, die ik natuurlijk ook heb, dus vervelen we ons niet... ;-))
    Ik heb heerlijk genoten... dank je!
    Lieve groetjes van Anna

    BeantwoordenVerwijderen