zaterdag 7 januari 2012

Gisteren heb ik een hele tijd staan kijken naar de aalscholver. Ik dacht dat hij wel snel zou opvliegen maar integendeel. Net als ik zat hij de boel een beetje te bekijken. Er vlogen wat vogels langs, er kwam een wolkje voorbij... Als het waaide moest hij even balanceren.

Mij leek het een jong exemplaar, met zijn wat slungelige houding en opwapperende kuifje. Ik had wel een beetje met hem te doen. In afwachting van het moment dat hij dan wel zou wegvliegen stond de sluitertijd alvast op 1/1000. Het domme is dat er altijd net iets gebeurt als jij je camera even laat zakken. Het wegvliegen heb ik er wel op staan. Maar deze foto vind ik mooier.

Het tafereel heeft een hoog Marten Toonder gehalte. Alsof ik dit al eens heb gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten