woensdag 18 januari 2012

De laatste foto's van de 'frosty bonnet' (Mycena adscendens). Frosty slaat op de korreltjes op zijn hoed, maar nu is het helemaal toepasselijk.

Het hoedje is maar 1-3 millimeter en toch zit alles erop en eraan. Dat vind ik altijd zo wonderlijk. Waarom groot als het ook klein kan? En wat was er eerst? Affijn...

Vaak zie ik op foto's van paddestoelen met hoedjes nog wel ergens een spinnetje. Het zou wel een klein wonder zijn als hier nu ook nog een piepklein spinnetje onder zat. Nog niet gezien....

En ik weet wel dat we de tegenwoordig paddeNstoelen schrijven, maar daar doe ik niet aan. Degene die dat heeft bedacht is een pannekoek!

Ik heb net even gekeken op de site van Onze Taal. Het hangt er maar vanaf of je uit gaat van het Witte Boekje of het Groene Boekje. Het Witte Boekje is wat minder streng in de leer. Voor mij het Witte Boekje dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten