donderdag 26 januari 2012

Een impressie van de wandeling afgelopen dinsdag in de buurt van het boomkroonpad bij Borger. Met de nieuw opgedane kennis over schorskevers werkte dit stuk hout als een magneet.

De route leidde over een heideveld langs de schaapskudde. Het ging er hard om weg... gelukkig zijn ze vrij schuw.

Ik wilde een foto van twee koppen maken. Maar ja, je kunt niet alles hebben! Achteraf bezien heb ik eigenlijk wel alles: de voorkant én de achterkant :-)

Onderweg kwamen we lang verschillende vennen. Het was volkomen windstil en dit was een perfecte plek voor landschapsfoto's. Al was de werkelijkheid nog veel mooier!

De kleuren waren heel bijzonder. Wat het oranje spul op deze foto is weet ik niet. Maar even verderop stonden er rode polletjes mos.

Dit is ruig haarmos (Polytrichum piliferum). De macrolens had ik helaas niet bij me, dus ik heb het een beetje op de gok geschoten met de zoomlens. Een plek om nog eens naar toe te gaan met de hele foto-uitrusting..

En dit was het laatste vennetje op de route. Het was weer genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten