woensdag 31 juli 2013

Als een lenteochtend


Alles gaat voorbij... zo ook vier heerlijke zonovergoten vakantieweken. En ik had niet verwacht dat ik nog zou vinden waar ik naar zocht. Zeker gisterochtend niet, toen het om 6 uur al waaide en de juffers en libellen al rondvlogen. Tsja... dan maar terug naar de zonnedauw. Bij het middelste vennetje, waar ik meestal aan voorbijloop, stond gras te blinken in het gesluierde zonlicht. Zal ik dan maar een foto van dit gras maken?
En toen zag ik haar hangen, nog drijfnat van de dauw.

Deze foto geeft mij het gevoel wat ik had toen ik net begon met fotograferen. Het voelt als een vroege lenteochtend, de zon net op en alles schittert. Met mijn de neus dicht bij de grond ruik ik de geur van bedauwd gras...

Wat is dit toch een mooie plek om te vertoeven, zo vroeg in de ochtend.

Als je op de eerste foto klikt komt hij groter in beeld. Voor het echte lentegevoel (hoop ik ;-)).


7 opmerkingen:

  1. dit zijn van die héél dromerige plaatjes die mij een héél romantisch gevoel geven,
    op j e blote voeten door het gras:-)

    heel vroeg in de morgen,

    "prachtige beelden"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes, dit is het ultieme fotogenot, Anita. Supermooi, soft, dromerig en heel subtiel. Prachtig. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt in ieder geval terugkijken op mooie vakantiefoto's. Vooral die laatste is mooi Anita! Maar... je moet er wel het figuurtje voor hebben. :-)

    Gr. Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik val helemaal stil, Anita en ik geniet en geniet en geniet... dank je wel voor dit moois!
    Lieve knufff groetjes Anna :))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wonderful photos, fantastic observation:) Greetings

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow...... dit is werkelijk prachtig Anita.
    Die glinsteringen maar ook dat juffertje aan die stengel.
    Werkelijk prachtig om te zien.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om bij het lezen jouw verrukking te ervaren tijdens dit mooie vroege uurtje. Die sfeer heb je ook heel goed weten te vangen, dit zijn echt plaatjes om langer te bekijken en er intens van te genieten, super!
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen