vrijdag 5 augustus 2011

Het ruikt naar herfst. Het is vochtig in het bos en overal zie je al paddenstoelen. Even omschakelen dus en maar genieten van wat er allemaal tevoorschijn komt, al kost me dat wel enige moeite. Ik wil nog juffers en libellen en vlinders fotograferen! Vandaag heb ik ook maar weer eens een druppel gefotografeerd.

Er zijn zwammen die zelf druppels produceren. Dit is nog een regendrup van vannacht onder een forse elfenbank. Ik zocht eigenlijk de amethistzwam, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

Op het pad had deze paddestoel zich onder het gebladerte vandaan geworsteld. Vermoedelijk wordt hij nog wel hoger. We zullen zien.

En omdat het nu eenmaal zo goed werkt met paddenstoelen, een stereoplaatje.

En nog een paddenstoel met een ring. Het zou een parasolzwam kunnen zijn.

En een stereoplaatje.

1 opmerking:

  1. Na het gesprek vanmiddag in Friezeveen heb je me echt nieuwsgierig gemaakt en ik moet zeggen het is een feest om door je mooie fotogallery te bladeren ,je teksten te lezen ,je hebt een goed oog voor details
    Vr gr Arend Nijdam

    BeantwoordenVerwijderen