zaterdag 6 augustus 2011

Een goed beeld van de werkelijke grootte gaat soms verloren bij een macrofoto. Toen ik net begon met fotograferen - als een kip zonder kop van bloem naar druppel - wist ik, eenmaal thuis, vaak niet meer hoe het er in werkelijkheid uit zag. Dat bleek met name toen ik onderwerpen later terug probeerde te vinden om er nog een foto van te kunnen maken. Had ik het na lang zoeken eindelijk gevonden, bleek dat wat thuis enorm leek in werkelijkheid net zichtbaar was.

Deze bij lijkt heel groot en is volgens mij toch een gewone honingbij... De foto is al twee weken oud. Nu zag ik deze week ineens een enórme bij vliegen! Ik kreeg geen kans om hem te fotograferen, maar heb wel met verbazing staan kijken. Nu ik dit opschrijf weet ik ook dat dit bijtje niet zo groot was. Dat was me zeker opgevallen. Het lijkt alleen maar zo door zijn potige houding op dit kleine bloempje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten