donderdag 24 juni 2010

Het is dat hij wegsprong, anders had ik hem waarschijnlijk niet eens gezien. Ik denk dat dit de nimf van een sabelsprinkhaan is. Hij had nog geen vleugels, vandaar. Volgens mijn boekje zijn er 6 nimfale stadia. Wat een werk om een mooie sprinkhaan te worden...

Ik had hem gezien en hij mij. Hij probeerde zich te verschuilen. Uiteindelijk zaten we elkaar een beetje aan te kijken. Als fotograaf wil je graag dat je 'onderwerp' een beetje vrij staat, zodat je een mooie dof (depth of focus) met een rustige achtergrond kunt maken. Deze jongen bleef mooi tussen de sprieten zitten, dus dat was lastig.

Voor eerst vond ik het mooi zo en liet hem weer alleen. Misschien zocht hij een plekje voor de volgende vervelling. En daar wil je geen pottenkijkers bij hebben natuurlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten