vrijdag 4 juni 2010

Het was een glorieuze ochtend met nevel en zon! Ik had mijn zinnen gezet op juffers met dauw en wist precies waar ik ze kon vinden...

Onderweg vielen me de slakken bovenin het fluitekruid op. Dit had ik eigenlijk nog nooit zo gezien, maar ik was nu ook al om 6 uur buiten. Zo is elk tijdstip weer anders.

Op het veld waar ik gisteren nog struikelde over de juffers, kon ik ze niet vinden. Wel zag ik dit motje. Nog best lastig om in dit licht het scherptepunt te bepalen. Het is me niet helemaal goed gelukt. Ondertussen was ik het ontbijt voor een horde knutjes (ja, daar vertypte ik me zowaar - ik was er al bang voor :-). De kleine prikkers waren hongerig en snel. Probeer dan maar eens rustig een foto te maken. Toen het met de juffers niet lukte, ben ik snel verder gelopen. Vandaag ga ik een antiknutjesmiddel halen.

Kort daarna werd ik toch nog beloond met een paar mooie bedauwde juffers! Die foto's ga ik nog even uitzoeken. En morgen staat de wekker weer om half zes. De dag kan niet mooier beginnen dan op een veld met nevel en gouden zonlicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten