woensdag 13 juni 2012

Flitsend

Een paar foto's genomen in de Hortus. Ik heb een sprinkhaan nog nooit iets zien eten. Daar moet ik aan denken omdat ik vandaag een juffer een vlieg zag verschalken. Nu weet ik ook waar zijn mond zit (van de juffer).

Hij kijkt leuk in de lens maar er zaten wat sprietjes in de weg. Dat is nog te zien aan het vage groene waas voor zijn oog. Deze sprinkhaan had het misschien wel toegestaan als ik ze opzij had geschoven.

Andere wang...

Een detail van een mooi gras dat ik al een paar heb gefotografeerd. De overzichtsfoto's blijven maar mislukken. Het waait te veel.

Een groot dikkopje (Ochlodes sylvanus). Een klein flitsje licht ook deze kant van zijn vleugels op.

En ik zag ook nog een blauwtje, het icarusblauwtje? Hij was erg fladderig en deze foto is van een afstandje genomen.

Het wordt tijd om weer eens vroeg op pad te gaan. Ondanks de regen is er weinig dauw, al zag ik vanochtend wel juffertjes die nog in gras bleven zitten. Misschien is het toch de moeite waard om de wekker een keer om half zes te zetten en een rondje langs het Paterswoldsemeer te doen. Als de zon schijnt tenminste... Het weer is zo wisselvallig dat je aan het weerbericht niet zoveel hebt. Beter is het om even door het raam te kijken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten