zaterdag 16 april 2011

Wat er vorige week nog zo uit zag...

stond er vandaag al zo bij.

Na het zien van al die zachtheid, vroeg ik me af in welk jaargetijde de beuk zijn naam kreeg.

En nu vraag ik me af hoe dat nu zit met die meeldraden die er bovenuit piepen...

... en die hangende dingetjes eronder.

Is dat nu hetzelfde of niet?

Even het bomenboekje erbij en ik citeer: 'De kleine bloemen verschijnen samen met het blad. De mannelijke hangen in gesteelde kluwentjes aan de twijgen, de vrouwelijke staan rechtop in groene, viltig behaarde bekertjes.'

De beuk is eenhuizig dus die viltig behaarde bekertjes zitten daar ook ergens. Da's nu weer leuk om uit te zoeken. En zo zie je maar weer - heb ik toch weer iets geleerd, want eerlijk gezegd had ik geen idee...

Bij nader inzien zouden de dingen die er bovenuit steken de bekertjes kunnen zijn. Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten