zondag 27 maart 2011

Kleurige katjes, de stampers en meeldraden nog verstopt.

Het mannelijke katje met zijn meeldraden. Sommige zijn al rijp, te zien aan het stuifmeel. Het enige mannelijke katje dat ik zag...

Daarentegen waren er erg veel vrouwelijke katjes. Gaat dat goedkomen?

De knoppen gaan open en tegelijkertijd zie je ook insecten verschijnen. Hier zit een dansmug - even uit te rusten van het dansen neem ik aan...?

Stereoplaatje - even scheelkijken.

Zwaan in de zon. De contrasten waren erg groot en dus heb ik de foto bewerkt. Waarschijnlijk is dat wel te zien. Beetje onnatuurlijk.

En dit blijft ook een doorgaand project: een duikende meerkoet vastleggen. Alles zit 'm in de timing. En nu is me opgevallen dat hij twee fonteintjes maakt. Het blijft leuk om te zien.

Trouwens, even terugkijkend naar andere foto's denk ik dat de dubbele fontein een specialiteit van deze meerkoet is. Het is net schoonspringen. Hoe soepeler je duikt, hoe minder water er opspat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten