zaterdag 4 september 2010

Op donderdag 27 augustus zag ik deze veelbelovende bolletjes staan.

Toen ik precies een week later terugkwam, waren het twee fiere paddestoelen geworden.

Gelukkig waren ze nog (bijna) heel, afgezien van een klein hoekje (ter grootte van een vingerkootje) dat was omgeknakt. Misschien ook van een paddestoelenzoeker die voor het determineren moest weten wat eronder de hoed zat (plaatjes en zo ja, wat voor...).

Ik ben al een paar dagen aan het bladeren en zoeken... ik kan deze paddestoel nergens vinden. Is het nu een bijzondere of kijk ik niet goed? Ze lijken op Agaricus en op Amanita. Een exacte gelijkenis heb ik niet kunnen vinden.

Het is trouwens alsof het bos is geƫxplodeerd met paddestoelen. Waren het er vorig jaar ook zoveel? Ik kan het me niet herinneren.

O ja, en is het tegenwoordig paddEstoel of paddENstoel? Het zal mij een pannekoek wezen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten