zaterdag 10 april 2010



Een frisse nacht, grondmist en er was zon beloofd. Dus, op tijd uit de veren om druppels te fotograferen. Alles was er, behalve de zon. Ik heb me wel vermaakt al is de opbrengst toch wat mager. Met de ISO op 800 was er nog vrij weinig licht.



Dat het echt mistig is geweest is te zien aan dit katje. Een meter boven de grond en toch vol met kleine druppels.

Meestal kijk ik door de zoeker, maar hier heb ik scherpgesteld met LiveView op het sporenkapsel (?). Je kunt met LiveView het beeld op het scherm 10x vergroten en heel precies focusseren. Ook de bewegingen worden uitvergroot en ik zag dat ik mijn toestel absoluut niet stil hield, zelfs met steun. Dus een statief én de zelfontspanner gebruiken zou veel beter zijn. Ook de scherptediepte is wat mager, maar een mosje met wat rag en druppels vind ik toch wel sierlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten