woensdag 29 juni 2011

Gisteravond om 11 uur begon het hier te donderen. Het bliksemde zo vaak dat de kans op succes groot was. Dus: de balkondeur open en de camera op statief! Ik kon de bulbknop niet vinden waarmee je de sluiter open kunt laten staan en daarom heb ik een sluitertijd van 30 seconden gekozen. Het verbaasde me wel hoe lang hij nodig had om daarna de foto op te slaan. De mooiste flitsen zag ik natuurlijk net als de camera 'BUSY' was...

Ik kon het allemaal niet zo goed zien en de scherpstelling is niet optimaal. Maar toch... het is gelukt!

Op veel foto's was de lucht wel verlicht door bliksem die buiten beeld bleef. Mijn blikveld werd beperkt door de huizen links en rechts. Wat wel grappig is, is dat je op de foto nog een fotograaf achter een raam kunt ontwaren. Op deze foto zie je alleen nog maar het statief.

Normaalgesproken vind ik dit weertype niet fijn en ben dan blij als het voorbij is. Fotograferen is echter een goede afleiding. Dit keer eindigde het om 1 uur met een enorme knal. Of het ingeslagen is heb ik niet kunnen ontdekken.

Bulb kun je trouwens instellen als je de camera op de M-stand zet. Dat heb ik alvast maar even opgezocht, voor het geval het binnenkort weer raak is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten