zaterdag 16 januari 2016

Laagjes


Nu had ik er eens profijt van dat ik niet gauw iets weggooi. Een mislukte foto neemt immers niet zoveel ruimte in. En je kunt nooit weten! Het uitproberen van meerdere lagen op een foto is enigszins verslavend. Ik moet me 's avonds wegrukken van het scherm. Van alle projectjes deze week is dit mijn favoriet, een paddestoel in een storm.


Of deze, in de wolken.


Een laagje gras pepte deze foto helemaal op.



De foto's van blad vind ik erg mooi als extra laag. Ik ga meer verzamelen als het er weer is. Klein en fijn met zachte contrasten heb ik nodig.


Maar zo kan het ook. Kwestie van smaak.


Een heel andere sfeer, alsof de sprinkhaan voor een doek met waterverf hangt. Het ruwe komt door een foto van gladde schors.


Tot slot een kikkertje (eigenlijk drie kikkers als je goed kijkt).

Alle lagen zijn van eigen foto's. Door uit proberen krijg je vanzelf voorkeur voor bepaalde structuren (blad is mooi, en fijn gras). Mijn voorraad is nog beperkt - veel van hetzelfde. Wat ook leuk kan zijn is water in allerlei vormen. Maar dan zo dat het opgaat in de foto. Eens even denken hoe ik dat ga doen..

Als je op de foto's klikt komen ze groter en mooier in beeld.

En ondertussen valt buiten ook een laag...
sneeuw!

3 opmerkingen:

  1. Heel mooi, maar hoe je dat doet?? Voor mij een raadsel en voor jou een weet, groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anita,
    Dat "verslavende' kan ik me voorstellen - dit pakt zo leuk uit, dan blijven er nieuwe ideeën opkomen. Gaat vast nog leuker worden als je de "laagjes-foto's" speciaal daarvoor gaat schieten. Ik ben benieuwd. Vind van deze serie de eerste en het kikkertje hééél erg leuk!
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stuk voor stuk prachtig, zo sprookjesachtig, echt super mooi gedaan!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen